SIGN OUR GUEST BOOK smi_oldboys@yahoo.com

OUR SCHOOL RALLY


Thursday, January 8, 2009

Freshies...Welcome aboard

Freshies....They had spent 6 years in primary school. Now they enter a new world, the secondary stage. For those who came from SRK St.Michael 1 & 2, the Michaelian spirit is already inside their heart. They had memorized the school anthem, "All Through Our College" since standard 1. But for those from other primary schools, they must learn and adapt the new environment and learn how to be a Michaelian.

Nikmati kehidupan di SMI dengan penuh bangga. Ingatilah kawan-kawan sekelas kamu kerana mereka adalah rakan-rakan sepejuangan sehingga kamu tamat sekolah. SMI bukan sahaja tempat untuk kamu cemerlang di dalam akademik tetapi juga untuk kamu aktif dalam kokurikulum dengan menyertai persatuan, pasukan beruniform dan juga aktiviti sukan.

Enjoy your days in SMI. Spend the years ahead tremendously.

Welcome aboard to pelajar-pelajar Tingkatan 1 St. Michael's Institution Ipoh 2009.

2 comments:

anakmak said...

salam sejahtera pada semua pelajar dan bekas pelajat smi.Semenjak saya habis belajar di smi 1991,banyak perubahan yang berlaku ...bangga dan pilu rasa hati bila mengenang masa masa belajar dahulu dan memikirkan guru,sahabat handai apa yang telah berlaku pada mereka ..harap semua berjaya .

anakmak said...

persatuan pelajar pelajar SMI Sepatutnya membuat perjumpaan semua pelajar pelajar dan guru guru bagi mengumpul kembali pelajar SMI....TAPI JANGANLA HANYA PADA YANG BERPANGKAT SAJA MESTI PADA SEMUA...