SIGN OUR GUEST BOOK smi_oldboys@yahoo.com

OUR SCHOOL RALLY


Tuesday, March 10, 2009

My Story in SMI #2


1A10-[2001]

2A10-[2002]

3A10-[2003]


I'm SMI Boy...

bila aku tengok gambar2 ni balik teringat aku kat semua kawan2... rindu nak jumpa semua...sampai kepala otak terfikir nak buat reunion... mana taknya sekolah berbilang kaum...semua ada cina,india melayu,singh dll... dll??, ada lagi ke ha...??? hehehe......

banyak juga kenangan...kalau dikenangkan balik kat sekolah tu...bergaduh,bertumbuk,kena marah,kena rotan semua ada la...sebut pasal rotan tak lupa kat pengetua aku zaman Louis Rozario Dous... hahahaha... tak pasal2 kena rotan dgn dia... salahnya aku pergi tandas je...apasal entah tiba2 aku kena rotan pasal pergi toilet tu.. sabo je la...

tengok muka dia pun dah takut...nak melawan apa entah lagi... tapi mmg aku respect giler kat pengetua pasal dia mmg sayang kat sekolah dia ... tak penah putus asa nak tolong bangunkan skolah ...sampai time aku dulu prgi tandas buruk je... sekarang tandas canggih giler.. silap tak ada air-con je kalau kencing leh beku woo...hahahah..... sekolah tu kalau korang nak tau bukan under kerajaan... cuma cikgu2 je under kerajaan...tentang pembangunan sekolah tu cari duit sendiri le...

saat yg paling student2 suka kat skolah tu adalah kalo ada event... mana tak suka kelas tak ada la jawabnya...kikikiki... lagi2 kalo pengetua buat meeting... fuu...mmg best le budak2 ni...nak merayap ni la masanya... nak gaduh,bertumbuk time2 ni le...hahahaha.... terkenang lagi pasal kat sekolah teringat time hari sukan...yang paling bestnya tiap2 kelas kena buat kawad kaki waktu kemuncak hari sukan.. fight antara tingkatan...memang fight la... tiap2 tahun kelas ada menang kawad kaki 2... form 1 kelas aku menang tempat ke berapa pun tak tau la... walaupun time patut kena buat formasi kawad tapi last2 minit ketua kelas aku ckp tak payah buat...cuma kawad n tabik hormat je...

punya la penat berlatih last2 buat biasa je... tapi menang jgk...sebab kawad kemas...kikikiki... form 2 baru johan...memang terer kelas aku... tapi johan pun ada sebab.. sebabnya kelas aku ada buat baju untuk kawad kaki ditambah pulak time tu ada buat formasi lambang SMI yg lama kalau tak silap aku la.. tu yang menang tu...hahaha... semua kelas form 2 kecuali kelas aku aje yang buat baju untuk kawad kaki...kelas lain tak ada...pakai baju sekolah....kikikiki...

masuk form 3 damnnn!!! dapat tempat ke-2 sebab kali ni memang mencabar giler...semua kelas form3 time tu buat baju macam kitorang jgk...biasala mana boleh tengok orang lebih sikit...last2 dapat tempat ke-2 hampeh tol...xpe2... janji form 2 dah johan merasa jgk n tiap2 tahun ada menang...hahahaha.... tapi itu la saat2 kenangan aku kat SMI setakat form 3,

masuk form 4 aku apply aliran teknik... nak try kejuruteraan .. mohon kat ipoh aje.. brush and lebuh cator tapi dapat nun jauh di sana...kat sekolah teknik gerik... ulu perak ...kalau ikutkan ati aku mmg tak nak pergi pun tapi nasib baik le skolah tu baru 3-4 or 4-5 tahun je baru bukak... skolah baru la katakan... nasib kawan2 kat sekolah SMI pun ramai yang pergi, 1 kelas dgn aku pun ada ditambah pulak member2 sekolah Anderson n ACS tu yg buat aku nak pergi ...hehehehe...


Zaman sekolah semua dah berlalu kena drop,kutuk,marah,pukul semua 2 jadi kenangan dalam diri aku... tapi walau macam mana pun hati aku tetap kat SMI kalau orang tanya sekolah mana aku jawab SMI IPOH je...last sekali baru cakap teknik...lagu skolah tetap aku tak lupa sampai sekarang... sekolah teknik pun aku dah lupa...tapi SMI aku tak lupa...

coz I'M SMI BOY...

By:
Mohd Najib Zulkifli
Michaelian Batch 2005

2 comments:

AloBoy said...

bagus2...
itu semangat yg kita nak...
mcm bro norlizamri nan..dia masuk teknik masa form 4..
ajak turun main futsal untuk SMI..dia turun...dan ramai lagi yg ada semangat mcm tu...
weii ajib aku dah ade kat kl...jom minum kat restoran haji tapah srea gombak..huhu

Peter Khiew said...

A good musings. Keep the Michaelian flag flying. I still remember Najib. I was his form teacher in 2000. Recalling those moments the boys were together. Take care guys and my advice is "Stay Strong and Always Seek Guidance From Your Parents" in whatever you do. From St Michael's, our wishes and blessing.